معرفی بعضی از گیاهان دارویی


یونجه

یونجه که از آن به عنوان پدر گیاهان یاد می‌شود علوفه ای برای دام به حساب می آید به این دلیل که این گیاه فوق العاده غنی از مواد معدنی و سلامتی بسیار، مواد مغذی و ترکیبات است. همچنین حاوی میزان بالایی از پروتئین سبز است. یونجه در اصل بومی شرق مدیترانه و خاورمیانه بزرگ است اما در حال حاضر به قاره های زیادی از قبیل اروپا و آمریکا گسترش یافته است. یونجه می‌تواند به درمان تهوع، سنگ کلیه، درد کلیه و ناراحتی های ادراری کمک کند. یونجه دیورتیک (ادرار آور) قوی است برای افزایش انرژی پس از کشمکش با بیماری مفید است. پاک کننده روده و کبد است و در طولانی مدت می‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند. شما می‌توانید آن را از زمین چیده و پس از شستوشوی خوب برگ هایش را بخورید. بعضی ها یونجه را با سرکه میل می‌کنند.

نعنا

نعناع کره ای (زوفا)

انواع مختلفی نعناع وجود دارد یکی از آن ها نعناع کره ای نامیده می شود که خاصیت دارویی بسیاری دارد و برای سلامتی مناسب است. این نوع نعناع برای تسکین سردرد، مبارزه با تهوع، تسکین معده و کاهش عصبانیت و خستگی و مبارزه با ویروس بسیار مفید است، و از آن برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌کنند. در هر قاره نوعی از این گیاه پزشکی (نعناع) یافت می‌شود. از انواع نعناع در غذا به عنوان چاشنی و یا در چای به عنوان طعم دهنده نیز استفاده می‌کنند.

بابونه گاوی

بابونه گاوی یا بابونه اروپایی گیاهی است که دارای خواص خوب شناخته شده و مستند بهداشتی و دارویی می‌باشد. این گیاه ضد التهاب می‌تواند به درمان روماتیسم، ورم مفاصل، و مشهورتر از آنها سردرد میگرن و سردرد تنشی کمک کند. همچنین برای کاهش تنش و اضطراب عمومی خوب است. همچنین برای کاهش تورم و کبودی.مفید است. اگرچه داروهای بابونه زمانی موثر هستند که به صورت روزانه مصرف شود، اما می‌توان آن را برای زمانی که هیچ آسپرین در دست نیست، به عنوان یک آسپرین مفید به کار برد.